/ Kyckling / Lunch /

Kycklingpytt

Söndagar är en perfekt dag för att gå igenom kylskåpet och se vad som blivit över efter veckan. En hög kokt potatis, lite grillad kyckling och du är nästan halvvägs till en god pytt i panna. Man ska inte bli avskräckt av att provat de där hemska färdigvarianterna då en hemmalagad pytt är rätt så underbar. Och väldigt enkelt att slänga ihop.
 
 
Gör så här:
 
1 Stek kycklingen i bitar, ca 1 gånger 1 cm stora.
 
2. Ta ur kycklingbitarna i pannan och stek potatis (gärna kokt då det går bra mycket snabbare), morötter och gul lök. Har går det självklart att variera med precis vad som finns hemma.
 
3. Lägg tillbaka kycklingen i pannan när ovan blivit mjukt. Tillsätt gröna ärtor och krydda med salt, peppar, persilja och timjan.
 
4. Servera tillsammans med ett stekt ägg,
 
Blir knappast enklare än så va!
#1 / / Sofia:

Har jag sagt att jag älskar det här med att du matbloggar. Så att jag kan fortsätta inspireras av dig och din fantastiska mat. 💕

Svar: Gulle då! Sånt där gör mig ju glad vettu :)
Åsa Hellman

#2 / / Paulina Suonvieri:

Denna maten- Gott? JA! Börjar bli farligt att kolla in på matbloggar hela tiden jue ;)


SV: Åh tack så mycket Åsa, och right back at you!

Träningsmodet i bloggvärlden börjar bli ett matlagningsmode istället ser jag allt. Haha inte något mig emot eftersom mat i alla former alltid är uppskattat ;)

Svar: Haha, ja... verkar inte bättre. Men tycker det är skönt att inte behöva lägga fokus på mig själv utan bara på det mumsiga ett tag :)
Åsa Hellman