/ Kyckling / Middag /

Kycklingpaj med skogschampinjoner, fetaost och blandade småtomater

I dag under lunchen så plockade kollegan fram en väldigt gott doftande paj ur matlådan. Magen börjar kurra och skicka signaler till hjärnan att "ja, det där ska vi väll käka ikväll?" Och magens vilja är ju lite av min lag så med paj i sikte startade jag middagslagningen. Jag tillhör den där konstiga skaran som inte är överförtjust i deg, kanter eller bröd så när jag gör paj till mig själv så skippar jag gärna skalet. Fyllningen är ju det gottiga så varför slösa massa plats i magen med skal tänker jag!
 

Gör så här:
 
1. Tärna kyckling och skiva skogschampinjoner. Stek i en panna i lite olja med pressad vitlök, färsk oregano och salt till kycklingen är genomstekt.
 
2. Blanda ägg, havregrädde, salt och peppar.
 
3. Lägg kycklingblandningen i botten på en form och strö över ett lager med ruccola. Häll sedan på äggstanningen och toppa pajen med fetaost och blandade småtomater.
 
4. Grädda i 200 grader i cirka 30minuter eller tills pajen fått fin färg och har stelnat.
 
#1 / / Mari:

Meeeen, shit. Vad kul :) Snyggt!