/ Kött / Lunch /

Köttfärsgratäng - enkelt & gott!

Från Arkivet. Delar med mig av lite godbitar från min tidigare blogg.
Mat, mat, mat... Finns det någon större njutning här i livet :) Igår var det så enkelt att det nästan är komiskt men fortfarande så jäkla smarrigt. Enkla, rena smaker och rätter har alltid passat mig perfekt och då behöver det liksom inte bli så komplicerat. Blev någon slagt köttfärs/potatisgratäng fick mätta min mage.
Skivade potatis tunt som jag sedan varvade med en sås på köttfärs, passerade tomater och massor med kryddor (färsk och torkad basilika, timjan, oregano, svar/röd/vitpeppar och salt). In i ugnen där den fick stå tills den var klar helt enkelt. Mummsfillibabba!
#1 / / linawilmas.blogg.se:

Mmm så gott!

#2 / / C by Caroline ❤️:

Det såg gott ut! :)

#3 / / Robex Lundgren:

läckert

#4 / / Josephine:

Mums vad gott :D

#5 / / Annie:

Ser supergott ut!

#6 / / Olivia:

åh så gott!

#7 / / biggeros:

Alltid ett säkert kort. Billigt och gott =)

#8 / / Jaqueline:

Åh det ser såå gott ut! Håller med dig om det du säger att det inte behöver vara komplicerat för att vara riktigt gott!:)

#9 / / Sabine-Välbefinnaren:

De ser jättegott ut. Enkel men go mat är verkligen guld värt under lata dagar eller när man har annat för sig. =)

#10 / / Elin:

Åh, så gott!

#11 / / Joe:

Åh gud så gott.