/ Lunch / Vegetariskt /

En enkel lunch

Då planen var att vi skulle iväg på middag ikväll så föll valet på en lätt lunch. Att jag så fort lunchen var uppäten fick veta att kvällen var inställd var ju en annan femma. Mat-planerare som jag är så börjar redan svettas lite över vad jag ska fixa för något till middag nu :) Men det blir ett senare problem och nu fokuserar vi på den där sena lunchen istället. 
 
Fick lite försmak häromdagen när jag gjorde en frukostfrittata så idag fick det bli en annan variant av godingen. Enkelt, gott och en sån där rätt där man helt enkelt kan plocka lite av vad man har här hemma och bara slänga i.
 
Gör så här:
 
1. Vispa några ägg tillsammans med lite riven ost, en skvätt mjölk, salt och peppar.
 
2. Skiva zucchini, tomater och sparris och lägg i formen men en näve ruccola.
 
3. Häll på äggblandningen och grädda i ugnen i 200grader i cirka 20 minuter eller tills när den känns genomlagad när du sticker en gaffel i den.
 
#1 / / Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Så gott det ser ut:)

#2 / / Terese:

Så mycket recept du har som verkar så goda, har sparat ner flera stycken som jag måste prova! :)