/ Kött / Middag /

En höstig gryta

När jag kom hem från jobbet hade sambon kokat ihop en köttgryta som stod och väntade på mig. Det är inte att jag är otacksam men var ändå lite sugen på att laga mat så jag satte min egna lilla prägel på grytan. Mustigt, höstigt och supergott. Åt middagen uppkrypen i soffan med en filt runt mig, tända ljus och en film. Okej att det är 20grader ute på dagarna men jag känner mig klart redo för hösen.
 
 
David hade gjort en gryta på oxbog, sidfläsk, havregrädde och annat lite smått och gott (som jag inte vet om). Vad bidrog jag med då? Smörstekte lite kantareller som jag la i grytan tillsammans med lite färska lingon samt timjan och rosmarin som jag plockade från balkongen. Resultatet blev mustigt och med en smak av skog. Börjar redan nu fila på nästa gryta som ska göras och tror att de är dags att mätta suget på lite vilt.