/ Fisk / Middag /

Mumsig grönkål med ungsgrillad lax

Ni vet om att man inte behöver vänta till jul för att äta grönkål va? Denna underbara kålsort (fast alla kålsorter är ju rätt så underbara) passar ju suveränt året runt. Jag föredrar att att steka min lätt med massor med godsaker i pannan. Passade perfekt till min ungsgrillade lax idag.
 
Fräs vitlök i olja och tillsätt sedan grönkålen i grova bitar. Lägg i skivad rödlök, pumpakärnor och en skvätt citronsaft. Smaka av med salt och chiliflakes. Stek till önskad konsistens. Jag gillar den precis innan den blir mjuk så att det finns lite tuggmotstånd kvar. Hur föredrar ni er grönkål? 
 
#1 / / Robex Lundgren:

mums

#2 / / Tess:

Men åh, vad gott det ser ut! :D Kram

#3 / / Johanna:

Vad gott!

#4 / / Sanna:

Vad gott det ser ut :D

#5 / / Emma:

Åh, grönkål! Så gott :) Glad att den hittat tillbaka till mataffärerna nu. Tuggmotstånd ska det vara, mm. Men jag gillar den lätt ugnsrostad också, så att halva blir lite krispig.. Mmm. Hungrig... :P