/ Kött / Middag /

Omelett med lufttorkad skinka & sparris

Nu när jag börjat med denna blogg och lagt min andra på is så tänkte jag plocka fram lite favoriter därifrån lite då och då. Rätt så ofta när fantasin sinar så går jag tillbaka och letar i mitt matarkiv efter lite inspiration. Det hände att jag hittar endel favoriter som jag glömt bort och som är värda att återupplevas. Idag föll det på en lite lyxigare omelett. Omelett är perfekt som en lunch eller lätt middag. En sån där lätt rätt där man bara kan slänga i lite gott och blandat av vad som finns i kylen där hemma.
 
 
Gör så här:
 
1. Vispa ägg med en skvätt havregrädde, färsk persilja och gräslök, salt och peppar.
 
2. Häll smeten i stekpanna på medelvärme och låt omeletten stelna lite. Tillsätt sedan parmesan, skivade champinjoner och lufttorkad skinka.
 
3. Lägg ett lock på panna och låt den tillagas till osten smällt och omeletten satt sig.
 
4. Strö lite färska örter över omeletten och vik sedan ihop den. Jag serverade min med en knippe kokt grön sparris.
 
#1 / / Rebecca:

MUMS

Svar: FILIBABBA! :)
Åsa Hellman

#2 / / Rund är också en form!:

Hej! Har inte kikat in här förrän nu.
Vilka mat-foton!! *dreglar* :-D

Kram M

Svar: Tack snälla snäckan! :) Kan ju inte hålla mig borta från bloggandet helt så då fick de bli så här ett tag :)
Åsa Hellman