/ Allmänt /

En skål med pasta

En simpel middag framför valvaken (vilken vi inte behöver diskutera här). Fick improvisera lite av vad som fanns hemma då vi egentligen skulle bort igårkväll och middagen inte direkt var planerad. Pesto funkar alltid enligt mig och tog vad jag hittade då ingredienser till standardrecept inte fanns i vårt kök för student.
 
 
Gör så här:
 
1. Mixa en kruka med basilika, solrosfrön, vitlök, salt, peppar och rikligt med olja till en slät smet.
 
2. Koka upp pasta och blanda med peston när det är klart,
 
3. Toppa pastan med mozarella, små tomater som fått gå varma i en panna, parmaskinka, ruccola och flingsalt.
 
1,2,3... blir inte svårare än så! 
#1 / / FRUKOSTERA:

Vilken härlig blogg! Hungrig blir man också... ;)

#2 / / Eleonor:

Vilken fin blogg du har skaffat! Här kommer jag definitivt att titta in igen för att få inspiration till middagen. Jag ska nog vara ärlig och säga att jag gillade dina matbilder och recept i din förra blogg. :) /Eleonor