/ Frukost / Vegetariskt /

En frittata till frukost

Vaknade lite extra tidigt idag och blev alldeles lycklig när det första jag möter när jag går upp är den där fantastiska sensommarsolen. Var sugen på att slänga ihop något lite mumsigare till frukost en den där havregrynsgröten jag äter varje dag och valet föll på en frukostfrittata.
 
 
Gör så här:
 
1. Vispa några ägg tillsammans med lite riven ost och salt.
 
2. Skiva champinjoner, zucchini, tomater och blanda ner i smeten tillsammans med färsk spenat.
 
3. Lägg i en form och grädda i ugnen i 200grader i cirka 20 minuter eller tills när den känns genomlagad när du sticker en gaffel i den.
 
Tips: Om man har lite mer tålamod än jag hade i dag så kan man steka svampen och zuccinin i en stekpanna innan så att de vattnar ur sig lite innan man lägger den i smeten. 
 
 
Tillsammans med en stor kopp te kändes detta som en riktigt bra start på lördagen. Vad äter ni för något till frukost idag?
#1 / / Sofia:

Men gott! Fritatta är fantastiskt. Men kan ha vad som helst i, perfekt. :)

Svar: Varit sugen ett tag och kunde liksom inte hålla mig längre!
Åsa Hellman