/ Kött / Lunch /

Asiatisk varm sallad med skivad ryggbiff

Ni som känner mig sedan innan vet om min besatthet av asiatiska smaker. Jag fullkomligt älskar de rena och smakfulla kombinationerna och äter det ofta och gärna. Jag älskar även vardagsmat som går fort att göra men smakar som man stått i timmar - och då brukar asiatiskt vara ett säkert kort. Idag är en dag då mycket ska hinnas med så lunchen fick bli lättlagad. Gjorde en varm asiatisk varm sallad med skivad ryggbiff - perfekt!
 
 
Gör så här:
  
1. Blanda hackad chili, riven ingefära, fisksås, ostronsås, honung, koriander och lime och ställ åt sidan.
 
2. Skiva morötter, champinjoner, aubergine och brytbönor. Stek dessa i en panna snabbt så de behåller sin krispighet. Strax innan de är klara häll på blandningen ni gjorde innan och låt putta ihop. Till sist lägg i lite färsk babyspenat.
 
3. Salta och peppera ryggbiffen och stek i en het panna. Jag gillar mitt kött rött så steker några få minuter per sida. 
 
4. Skiva ryggbiffen och lägg på den heta salladen och toppa med färsk koriander och sesamfrön.
 
#1 / / Jossan:

Alltså porr Åsa. Sitter och blir galet hungrig och har härmed bestämt att min middag ska få en asiatisk vinkel. Trevlig söndag!