/ Fisk / Lunch /

Söndagslyx

Har varit lite småkrasslig sen i fredags och vaknade idag upp med en riktig mansförkylning och allt vad de innebär. Som tur var hade jag ett kort litet extrapass på jobbet som kändes rätt så överlevningsbart. Men det som fick mig att kämpa på var vetskapen av vad som låg och väntade när jag kom hem. Igår när vi var hemma hos sambons mamma fick jag med mig ett gäng havskräftor hem. Kan man bli lyckligare? Knappast!
 
Hälften av kräftorna åts på stoende fot och den andra hälften gratinerades till perfektion i ugnen. Här snackar vi efter jobbet / söndags / sjuk-middag deluxe!
 
Gör så här:
 
1. Dela kräftorna på mitt och lägg i en ugnssäker form.
 
2. Blanda smör med vitlök och lägg på kräftorna tillsammans med färsk persilja.
 
3. Gratinera i ugnen på 225 grader. Då mina kräftor var förkoka räckte det med knappt under 5 minuter.
 
4. Njut!
 
#1 / / Sofia:

Eh ja här snackar vi söndagslyx. Magiskt! Jag åt helt vanliga kräftor igår, inte dumt det heller, men inte så mycket laga mat. haha.