/ Vegetariskt /

En skål med grönt

Efter att sett lite inspiration från olika håll och kanter var jag sugen på en skål med lite blandade gröna godsaker. Hade en tanke men kylen här hemma innehöll inte riktigt vad jag trodde så gjorde en annan variant än tänk. Och vad gör det när det blir så där supergott ändå!
Gör så här:
 
1. Koka bulgur enligt anvisning tillsammans med grönsaksbuljong. Jag använder mig av denna från renee voltaire som jag tycker är helt fantastisk god.
 
2. Skiva grön sparris och lägg i kokande vatten i cirka 2 minuter. Använde mig av frysna sojabönor så la i dem de sista 30 sekunderna så de tinades.
 
3. Stek skivade champinjoner i olja och lite pressad vitlök.
 
4. Blanda bulgur, sparris, sojabönor och svampen med kikärtor, skivad avokado och limejuice. Smaka av med salt och svartpeppar.
 
5. Njut!
 
#1 / / Citroncest - matblogg från Italien:

Åh! Det är precis den typen av skålar jag brukar älska att blanda ihop! Och det ska helst ätas med sked, så man kan skyffla in godsakerna i munnen! ;)