/ Middag / Vegetariskt /

Smörgås * 3

Har ett tag funderat på att pochera ägg. Har tidigare aldrig provat men varje gång jag ser rätter med de så tycker jag att det ser så där satans läckert ut. Så idag slog jag slag i saken och pocherade mina två första ägg! Det blev en enkel middag med tre grillade surdegsbröd med tre olika topping. Även fast det var en väldigt simpel middag så kändes den ändå rätt så lyxig på något sätt.
 
Grillade skivor av surdegsbröd toppat med lite olivolja och flingsalt i ugnen på 250 grader i cirka 5 minuter. Som pålägg hade jag sedan:
 
1.Mosad avokado, pocherat ägg, dill och svartpeppar.
2. Kokt sparris, pocherat ägg, dill och flingsalt.
3. Mosad avokado, skivade småtomater och flingsalt.
 
Så himla simpelt men så otroligt gott. Och för att vara första gången jag poscherade ägg så måste jag säga att det gick klart över förväntan - tycker de blev riktigt fina! 
 
#1 / / Paulina Suonvieri:

Haha får jag skriva "lägg av" här med som jag skrev på instagram? ;)

Nej ska inte göra det, men fy fasiken vad gott det ser ut! Skulle mer än gärna fått vara min middag idag!

//hundredkitchenstories.blogg.se

#2 / / GoForFit:

Dog lite när jag såg bilden på instagram, dog lite nu, haha! De ser helt fantastiskt goda ut!! :)

#3 / / Robex Lundgren:

läckert

#4 / / emma:

gott

#5 / / Sussi:

Dreglar liite.. Fysatan i gatan vad gott det ser ut!

#6 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Det där såg verkligen hur gott ut som helst :)

#7 / / Tess:

Men åh, vad underbart gott det ser ut! :D Kram

#8 / / Lovisa Wallin:

Det ser ju superlyxigt ut! Riktigt fina ägg!

#9 / / Mamma Mindy:

Ser riktigt gott ut..

#10 / / Sofia:

Love it! :)